Varukorg
SWE Sweden
Sweden Sweden
Meny
Visade
Favoriter
Varukorg
Visade
Din visningslista är tom
Mina favoriter
Din favoritlista är tom
Varukorg
Din varukorg är tom!
0


Reklamation/retur

Så här gör du en retur:

  1. Klicka längst ner till höger på vår hemsida  (blå rund symbol) för att registrera ditt ärende och följ stegen för att göra din returanmälan. Där kan du välja vad du vill returnera samt ange returorsak.
  2. När du fyllt i alla steg kommer du att få en returfraktsedel skickad till den mejladress du uppgett så du kan skriva ut den. Har du PostNord som fraktsätt? Då kommer du även få ett sms av oss med en QR-kod som du skannar hos ditt PostNord ombud. Då skriver de ut fraktsedeln åt dig på plats.

Kom ihåg att packa varorna väl i originalförpackning och emballera ordentligt.
Fäst returfraktsedeln väl synligt på paketet och lämna in hos ditt återbud. 

När vi mottagit din retur, kommer vi återbetala dig motsvarande belopp/justera din faktura. Returfraktkostnad på 69:- kvarstår. Återbetalning sker så fort vi mottagit och godkänt returen.

Så här gör du en reklamation:

  1. Klicka längst ner till höger på vår hemsida  (blå rund symbol) för att registrera ditt ärende och följ stegen för att göra din reklamation. Där kan du välja vad du vill reklamera samt ange orsak.
  2. När du fyllt i alla steg så får du förslag från oss på åtgärd inom 24-48h.
     

Viktigt att tänka på när du gör en retur

Varorna bör packas väl i oskadad originalförpackning samt emballeras väl, gärna i originalemballage om det är i helt skick. (Produktens originalförpackning ska inte användas som ytterkartong.) Returer ska skickas till vår returadress. När du returnerar en vara på grund av ångrat köp står du som kund för fraktkostnaden.
Du har möjlighet att öppna förpackningen och titta på det ni beställt, men vi ber er att vara noga med att få ner allting så att förpackningen är i originalskick. Alla delar måste vara med, likaså plastförpackningar och liknande, förpackningen ska se oöppnad ut, du får alltså inte slita upp förpackningen. Inte heller skriva på originalkartongen som gör att förpackningen ser använd ut. För produkter som omfattas av ångerrätten gäller att om produkten returneras i använt eller skadat skick har Lampgallerian.se rätt att göra en nedskrivning av köpeskillingen till skäligt marknadsvärde. Som kund ansvarar du själv för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. 

Reklamationer & felleveranser

Om du vid mottagandet av ditt paket upptäcker att försändelsen är synligt transportskadad ska detta reklameras omgående till paketombudet. Detta gäller både vid hemleverans och när du själv hämtar paketet hos ett ombud.  

Om du har fått fel vara, om varan är skadad eller om det är något annat fel på varan, ber vi dig kontakta oss genom den blåa symbolen nerer till höger, välj reklamation som ärende. Här kan du skicka in bild på varan samt fylla i reklamationsorsak. När din reklamation är registrerad, kommer vi att återkoppla till dig så fort vi kan för att hjälpa dig vidare med ditt ärende.   

Om du har valt faktura som betalsätt ber vi dig observera att den ska betalas även om varan reklameras. Eventuell justering av fakturan sker när ärendet har hanterats. Om du har fått en faktura och vill reklamera hela eller delar av ordern utan att först betala ber vi dig vänligen kontakta Klarna för att frysa din faktura, detta kan du göra antingen via 08 120 120 10, eller direkt i appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en reklamation. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan.

Återbetalningar

Vi återbetalar dig hela ordervärdet så fort returen är behandlad och godkänd. Om du har valt att betala med kredit-/betalkort eller direktbetalning sker återbetalningen till samma konto som du har använt. Om du har fått en faktura och vill returnera hela eller delar av din order ber vi dig vänligen att kontakta Qliro för att frysa din faktura, detta kan du göra antingen via 020 0430 030, eller direkt i appen. Uppge ditt ordernummer och ange att det handlar om en retur. Detta för att undvika påminnelseavgifter och att fakturan går vidare i kravkedjan. Vid alla returer skickas en bekräftelse via mejl till dig att returen är hanterad, alternativt avslutad hos Qliro. Du får då en ny faktura med eventuellt kvarvarande belopp som ska betalas in.

Ej utlösta paket

Lampgallerian.se loggar alltid IP-nummer vid köp. Har du beställt men inte hämtat ut ett paket innan det går i retur (cirka 7 dagar), så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig 250 kr i frakt- och hanteringskostnader.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen