Produkten har blivit tillagd i varukorgen
Cart0Din varukorg är tom!

Returer & Byten

Blev det inte som du tänkt dig? Vi vill givetvis att du ska bli nöjd med din beställning. Därför har du alltid 30 dagars ångerrätt när du handlar på Lampgallerian.se (14 dagar enligt Distansavtalslagen). Ångerfristen på 30 dagar börja löpa från den dag du tagit emot varan. Vid ett ångerköp är det du själv som står för returportot.

Du har möjlighet att öppna förpackningen och titta på det ni beställt, men vi ber er att vara noga med att få ner allting så att förpackningen är i originalskick. Alla delar måste vara med, likaså plastförpackningar och liknande, förpackningen ska se oöppnad ut, du får alltså inte slita upp förpackningen. Inte heller skriva på originalkartongen som gör att förpackningen ser använd ut. För produkter som omfattas av ångerrätten gäller att om produkten returneras i använt eller skadat skick har Lampgallerian.se rätt att göra en nedskrivning av köpeskillingen till skäligt marknadsvärde. Som kund ansvarar du själv för risken vid returfrakt; denna risk innefattar bland annat att produkten skadas eller kommer bort under frakt. Följ stegen nedan för att returnera dina varor.

 

Så här returnerar du dina varor

  1. Fyll i fälten på det bifogade informationsbladet i din beställning, alternativt skriv ner ditt för- och efternamn, gatuadress eller order-ID samt mobil/telefonnummer på en lapp och lägg ner i kartongen som dina varor skickades i.
  2. Ta med paketet till utlämningsstället och be om att få göra en Kundretur Schenker.
  3. Skicka paketet till: LampGallerian Växjö AB, Härlövsvägen 21, 352 50 Växjö.
  4. Så snart vi mottagit ditt paket så återbetalar vi kvarstående belopp.

 

Garanti och reklamationsrätt

Alla produkter på Lampgallerian.se säljs med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten. Är det fel på en vara du köpt kan du enligt konsumentköplagen bland annat ha rätt att kräva fri reparation, omleverans av en ny felfri vara eller att häva köpet och få pengar tillbaka.

Har dina varor gått sönder i transporten? Om det är en yttre skada så ber vi dig ta ett foto på skadan och mailar det till oss på [email protected], för att underlätta hanteringen av ärendet. I normalfallet skickar vi så snart vi kan en ersättningsvara tillsammans med en returfraktsedel som du använder för att kostnadsfritt skicka tillbaka den defekta varan. Vi står för alla kostnader i samband med en reklamation, både frakten för ersättningsvaran och för att få tillbaka den defekta till oss. Transportskador hör inte till normalfallet men kan i undandagsfall förekomma. Vi ber om er förståelse för detta sådana yttre omständigheter vi inte själva kan rå för.

Om det är ett dolt fel (elfel eller tekniskt fel) eller att vi skickat fel varor till dig ber vi dig kontakta kundtjänst via e-post (k[email protected]) eller telefon 0470-60652. Beskriv problemet så gör vi allt vi kan för att lösa ärendet så snabbt och smidigt vi kan.

 

Ej utlösta paket

Lampgallerian.se loggar alltid IP-nummer vid köp. Har du beställt men inte hämtat ut ett paket innan det går i retur (ca två veckor för paket), så förbehåller vi oss rätten att fakturera dig 250 kr i frakt- och hanteringskostnader.

 

Produkter